Gezond thuis

In Gezond Thuis vormen zorg en gezondheid de rode draad doorheen vaste rubrieken en bijhorende artikels. Een mooie mix van patiëntenverhalen en getuigenissen met artikels van eigen en externe experten en dat gecombineerd met mooi beeldmateriaal. Het resulteerde opnieuw in vier inspirerende en aantrekkelijke magazines.

Interesse? Je kan je abonneren op het magazine of artikels online lezen via www.gezondthuis.be.

Wegwijs in de thuisverpleging

'Wegwijs in de thuisverpleging' biedt een antwoord op verschillende vragen waarmee thuisverpleegkundigen geconfronteerd worden. Het boek wil studenten verpleegkunde in de hogescholen en het hoger beroepsonderwijs, alsook allerhande zorgprofessionals ondersteunen. In 2019 verscheen een nieuwe editie van het boek.

Thuis Verplegen

Thuis Verplegen is een viermaandelijks vaktijdschrift voor thuisverpleegkundigen. Het magazine wordt uitgebracht in samenwerking met de Vlaamse Federatie van Diensten voor Thuisverpleging (VFDT). Thuis Verplegen focust op het opfrissen van theoretische kennis en technieken van thuisverpleegkundigen. Daarnaast informeert het magazine rond actuele onderwerpen en beleid.

Wetenschappelijk onderzoek

Het Wit-Gele Kruis baseert de zorg op wetenschappelijke informatie en publiceert hierover regelmatig onderzoeksresultaten. Het gaat hierbij onder meer over wetenschappelijk onderzoek binnen onze organisatie of deelname aan onderzoeken van andere organisaties en overheden. De resultaten van de onderzoeken gebruiken we om onze zorg steeds te optimaliseren (evidence based nursing).
Bekijk hier de wetenschappelijke publicaties.