mijnWGK - veelgestelde vragen voor patiënten

Foutmelding inloggen eHealth

Het is mogelijk dat je een foutmelding krijgt bij het inloggen met je e-ID. Sluit dan je internetbrowser volledig. Stop eerst je kaart in je e-ID lezer en probeer dan opnieuw in te loggen. Ga voor meer informatie naar deze website.

Ik heb een vraag over de werking van mijnWGK.

Heb je vragen of feedback over de werking van de mijnWGK-applicatie, dan kan je in de applicatie via het menu -> feedback onmiddellijk reageren. Of gebruik de knop 'Stel je vraag' onderaan deze pagina.

Ik heb een vraag over een verpleegkundige zorg of ik wil reageren op informatie?

Heb je een specifieke vraag over de verpleegkundige zorgen, aarzel dan niet om rechtstreeks met het Wit-Gele Kruis contact op te nemen.
In de applicatie via het tabblad contactgegevens WGK vind je de contactgegevens van het Wit-Gele Kruis. Je kan ook altijd je vertrouwde thuisverpleegkundige aanspreken.

Gebruikersverklaring, privacyverklaring en cookies

Als je de eerste keer aanmeldt op de applicatie moet je de gebruikersverklaring accepteren. Dit doe je door volledig naar beneden te scrollen in de tekst, het vinkje aan te vinken en op akkoord te klikken. Je kan de gebruikersverklaring hier lezen. In de privacy policy lichten wij je in over de verwerking over de verwerking van jouw persoonsgegevens en welke rechten je kan uitoefenen.

Daarnaast kan je ook cookievoorkeuren instellen. mijnWGK maakt gebruik van cookies om de applicatie correct te laten functioneren. Deze cookies kan je niet weigeren. Er wordt daarnaast gebruik gemaakt van analytische cookies. Analytische cookies zijn niet verplicht. Voor dit type van cookies maken wij gebruik van de analysetool Piwik. Deze cookies worden enkel geplaatst als jij daarvoor kiest.

Foutmelding geen gegevens beschikbaar

Na het inloggen is het mogelijk dat de mijnWGK applicatie volgende foutmelding geeft: 'Er zijn geen gegevens beschikbaar'. Mogelijks ben je dan geen patiënt (meer) bij Wit-Gele Kruis of heb je je toestemming voor het delen van gegevens niet gegeven. Contacteer ons dan via de knop 'Stel je vraag' onderaan deze pagina.

Foutmelding geïnformeerde toestemming

Om toegang te krijgen tot een patiëntendossier moet je als patiënt je geïnformeerde toestemming geven. Indien dit niet zo is geeft de mijnWGK applicatie volgende foutmelding: 'U heeft geen toegang tot het gevraagde patiëntendossier doordat de geïnformeerde toestemming niet actief is'. 

Die geïnformeerde toestemming is je toestemming die je als patiënt geeft om je gegevens elektronisch te delen tussen de zorgverleners die jou verzorgen. Als je deze toestemming geeft zal Wit-Gele Kruis je gegevens bijvoorbeeld delen met je huisarts of je specialist in het ziekenhuis. 

Als je voor de eerste keer verzorgd wordt door het Wit-Gele Kruis zal de verpleegkundige je vragen of zij die geïnformeerde toestemming mag registreren. Wij doen dit dus voor jou. 

Je kan de geïnformeerde toestemming ook zelf activeren (of uitschakelen) via de website van eHealth.

Welke zorgverleners hebben toegang tot mijn verpleegkundige gegevens?

Enkel artsen met wie jij als patiënt een therapeutische relatie hebt, kunnen jouw verpleegkundige gegevens raadplegen. En dit op voorwaarde dat jij je geïnformeerde toestemming hebt gegeven. Het kan dus gaan om een huisarts of specialist bij wie je in behandeling bent. Ook verpleegkundigen in het ziekenhuis waar je bent gehospitaliseerd hebben toegang. Daarnaast heb je ook zelf toegang tot je gegevens, alsook een eventueel door jou aangeduide vertrouwenspersoon.

Ik heb een vraag over de mijnWGK-app op mijn smartphone. Wat moet ik doen?

Alle veelgestelde vragen (FAQ's) in verband met de mijnWGK-app hebben we gebundeld op een aparte pagina.

Bekijk hier de FAQ's over de mijnWGK-app »

Heb je een andere vraag over de werking van de mijnWGK-applicatie? Contacteer ons.