
mijnWGK voor zorgverleners
mijnWGK is jouw tool voor een optimale interdisciplinaire samenwerking met de thuisverpleegkundigen van het Wit-Gele Kruis.
Wat is mijnWGK?
mijnWGK is een online platform dat inzage biedt in het elektronisch verpleegdossier van het Wit-Gele Kruis. Als arts of verpleegkundige kijk je als het ware over de schouder van de thuisverpleegkundige mee en heb je inzage in de meest accurate zorginformatie van je patiënt. Ook patiënten en hun vertrouwenspersonen hebben toegang tot hun eigen verpleegdossier.
Snel bereikbaar
mijnWGK is bereikbaar via één muisklik vanuit de volgende huisartsenpakketten: Windoc, CareConnect, Medidoc, Health One, Daktari en Prodoc. Via de handleidingen onder de rubriek ‘hoe gebruik ik mijnWGK als huisarts?’ vind je meer informatie hierover.
Daarnaast is mijnWGK is ook bereikbaar vanuit de EPD’s KWS/Nexuz-Health en Chipsoft alsook via de hubs.
Veiligheid
Uiteraard garanderen we de veiligheid van de patiëntengegevens die via mijnWGK raadpleegbaar zijn. Het platform is sterk beveiligd om de privacy optimaal te garanderen. Hierbij worden de diensten van eHealth gebruikt:
- login met eHealthcertificaat (eID en pincode) of itsme®;
- eenmalig aanloggen via uw huisartsenpakket volstaat (single sign on);
- controle geïnformeerde toestemming;
- controle therapeutische relatie;
- alle gegevens worden beveiligd verstuurd.
Hoe gebruik ik mijnWGK als huisarts?
Je kan mijnWGK rechtstreeks openen vanuit een aantal huisartsenpakketten. Hieronder vind je een handleiding per huisartsenpakket.
Je kan ook met jouw eID via deze site op mijnWGK inloggen.
Huisarts Jeroen van den Brandt bekijkt dankzij het beveiligde platform mijnWGK de observaties van de thuisverpleegkundigen van het Wit-Gele Kruis. Dr. van den Brandt: “Ik vind het absoluut een gebruiksgemak dat de tool in mijn eigen dossier is geïntegreerd en dat ik geen apart wachtwoord moet onthouden.” Bekijk hier waarom mijnWGK een meerwaarde is binnen zijn eigen praktijk.
Vragen of opmerkingen
- Heb je vragen of feedback over de werking van de mijnWGK-applicatie, dan kan je in de applicatie via het menu -> feedback onmiddellijk reageren.
- Heb je specifieke vragen over de verpleegkundige zorgen van een patiënt, dan vind je in de applicatie onder het tabblad 'Contactgegevens WGK' de contactgegevens van het verpleegkundig team van de patiënt.
FAQ: veelgestelde vragen
- Foutmelding Therapeutische Relatie
- Foutmelding Geïnformeerde Toestemming
- Break-The-Glass Procedure
- Foutmelding Expliciete Uitsluiting
- Gebruikersverklaring en cookies
- Ik vind de patiënt niet terug?
- Ik heb een vraag over een verpleegkundige zorg of ik wil reageren op informatie?
- Ik heb een vraag over de werking van mijnWGK.
- Foutmelding geen gegevens beschikbaar
Informatie voor
Deze regio heeft momenteel geen specifieke regionale informatie ter beschikking.
Voor meer informatie kan je altijd het Wit-Gele Kruis in jouw buurt contacteren.
Deze regio heeft momenteel geen specifieke regionale informatie ter beschikking.
Voor meer informatie kan je altijd het Wit-Gele Kruis in jouw buurt contacteren.
Deze regio heeft momenteel geen specifieke regionale informatie ter beschikking.
Voor meer informatie kan je altijd het Wit-Gele Kruis in jouw buurt contacteren.

Reageer rechtstreeks via mijnWGK
Als arts kan je voortaan rechtstreeks in mijnWGK reageren op observaties of vragen stellen. Dit kan zowel via een algemene reageerknop in het dossier van de patiënt als op één of meerdere specifieke observaties. Je vragen komen terecht bij de afdeling, waar ze worden opgevolgd binnen de kantooruren. Bij eventuele onduidelijkheden nemen we contact met je op. Heb je een dringende vraag, dan bel je best rechtstreeks naar de afdeling.
Vragen?
Nele van Meer
Domeincoördinator netwerking
nele.vanmeer [at] limburg.wgk.be
089-36 00 74
Je kan ook steeds terecht bij de Wit-Gele Kruisafdeling in je buurt.
Deze regio heeft momenteel geen specifieke regionale informatie ter beschikking.
Voor meer informatie kan je altijd het Wit-Gele Kruis in jouw buurt contacteren.