mijnWGK - veelgestelde vragen (FAQ) | Wit-Gele Kruis
mijnWGK - veelgestelde vragen

mijnWGK - veelgestelde vragen (FAQ)

Foutmelding Therapeutische Relatie

Om toegang te krijgen tot een patiëntendossier moet er een therapeutishe relatie zijn tussen de arts en de patiënt. Indien dit niet zo is geeft de mijnWGK applicatie volgende foutmelding: 'U heeft geen toegang tot het gevraagde patiëntendossier doordat er een therapeutische relatie tussen u en uw patiënt ontbreekt'. 

Je kan de therapeutische relatie activeren via de website van eHealth of via je EMD-software: 

Foutmelding Geïnformeerde Toestemming

Om toegang te krijgen tot een patiëntendossier moet de patiënt zijn geïnformeerde toestemming gegeven hebben. Indien dit niet zo is geeft de mijnWGK applicatie volgende foutmelding: 'U heeft geen toegang tot het gevraagde patiëntendossier doordat de geïnformeerde toestemming niet actief is'. 

Je kan de geïnformeerde toestemming activeren via de website van eHealth of via je EMD-software na akkoord van de patiënt: 

Ook het Wit-Gele Kruis registreert voortaan de geïnformeerde toestemming van patiënten.

Break-The-Glass Procedure

In een uitzonderlijk geval (urgentie) kan je een noodprocedure activeren om tijdelijk toegang te verkrijgen tot een patiëntendossier wanneer er geen voorafgaande therapeutische relatie werd geregistreerd. Hiervoor dient u de reden op te geven in de applicatie. Druk hiervoor op de gele knop 'Activeer Break-the-glass' in de pop-up in de applicatie.

Foutmelding Expliciete Uitsluiting

Een patiënt heeft de mogelijkheid om een zorgverlener expliciet uit te sluiten van toegang tot zijn patiëntendossier. De applicatie geeft hiervoor een foutmelding.

0

Gebruikersverklaring en cookies

Als je de eerste keer aanmeldt op de applicatie moet je de gebruikersverklaring accepteren. Dit doe je door volledig naar beneden te scrollen in de tekst, het vinkje aan te vinken en op akkoord te klikken. Je kan de gebruikersverklaring hier lezen.

Daarnaast zal je ook gevraagd worden om cookies te accepteren. Dit is noodzakelijk voor de goede werking van de applicatie. Je kan de cookie policy hier lezen.

Ik vind de patiënt niet terug?

Indien u met CareConnect, Medidoc, HealthOne of Windoc werkt verschijnt de link naar het dossier van de patiënt op mijnWGK automatisch in uw EMD. Indien deze link niet verschijnt contacteer dan de helpdesk van uw EMD.
Indien u inlogt via de Wit-Gele Kruis-website kan u een patiënt opzoeken via het rijksregisternummer (INSZ).

Ik heb een vraag over een verpleegkundige zorg of ik wil reageren op informatie?

Heeft u specifieke vragen over de verpleegkundige zorgen van een patiënt, aarzel dan niet om rechtstreeks met het Wit-Gele Kruis contact op te nemen.
In de applicatie via het tabblad contactgegevens WGK vindt u de contactgegevens van het Wit-Gele Kruis.

Ik heb een vraag over de werking van mijnWGK.

Heeft u vragen of feedback over de werking van de mijnWGK-applicatie, dan kunt u in de applicatie via het menu -> feedback onmiddellijk reageren. Of gebruik de knop 'Stel je vraag' onderaan deze pagina.

Foutmelding geen gegevens beschikbaar

Na het inloggen is het mogelijk dat de mijnWGK applicatie volgende foutmelding geeft: 'Er zijn geen gegevens beschikbaar'. U bent dan als 'Burger' ingelogd en niet als 'Arts'. Bij het inloggen via eHealth heeft u de keuze om uw hoedanigheid te kiezen, kies dan voor 'Arts' of 'Geneesheer' en niet voor 'Burger'.

© 2015 Wit-Gele Kruis