Foto gezond eten naar aanleiding van actie 'Een Week Gezonder' Foto gezond eten naar aanleiding van actie 'Een Week Gezonder'

Hoe leef je (een week) gezonder?

25 april 2023
6 december 2023
Diabetes
Voeding

Van 5 tot 11 juni organiseert de Diabetes Liga de eerste editie van ‘Een Week Gezonder’. De uitdaging? 7 dagen bewust gezonder eten en drinken. Schrijf je nu alvast in!

We kiezen nog te vaak voor ultrabewerkte voeding. Deze producten bevatten meestal veel suiker, zout en verzadigde vetten. Daardoor hebben ze weinig voedingswaarde maar wel veel meer calorieën dan goed is voor ons. Een te hoge calorie-inname leidt tot hart- en vaatziekten, overgewicht, obesitas en zelfs diabetes type 2.

Doe mee aan de challenge

Schrijf je in voor 'Een Week Gezonder' en profiteer van heel wat tips en tricks om te werken aan een gezondere levensstijl. Je kan ze overal toepassen, ongeacht je leeftijd. Ontdek talloze recepten die gezond én lekker zijn. Je ontvangt 2 online magazines, een compacte handleiding en een antwoord op al je voedingsvragen, zoals:  

  • Hoe lees je etiketten?
  • Wat is meal preppen?
  • Hoe leg je een gezonde voorraadkast aan? 

Gezond eten was nog nooit zo makkelijk!

Wat zijn de voordelen van gezonde voeding?

  • Gezonde voeding geeft je positieve energie. Je krijgt niet alleen een boost maar ook nét dat tikkeltje meer gedaan op een dag.
  • Je voelt je beter in je vel. Door gezond te eten, voel je je fitter dan ooit en dat doet deugd!
  • Gewicht verliezen gaat makkelijker want je laat heel wat onnodige calorieën links liggen.
  • Je verkleint je risico op diabetes type 2. Ongezonde voeding kan je bloedsuikerwaarden verhogen en dat kan dan weer leiden tot diabetes type 2.
  • Gezonde voeding doet je stralen. Een gezond lichaam vanbinnen? Dat zie je vanbuiten!

Om de opmars van diabetes een halt toe te roepen, is het belangrijk dat ook mensen zonder diabetes gezonder gaan eten.

3 vuistregels om gezonder te eten

  1. Kies voor verse producten in plaats van bewerkt voedsel

  2. Eet gevarieerd en op regelmatige tijdstippen

  3. Gebruik plantaardige producten als basis voor elke maaltijd