Zo gaan we om met een klacht over jouw zorg
Elke dag opnieuw streven we naar de hoogste kwaliteit in onze zorgverlening. Toch is een minder goede ervaring nooit uit te sluiten.
Wat doen we met je klacht?
Klachten leren ons veel over de kwaliteit en veiligheid van zorg. Daarom vragen we aan collega’s en patiënten om ze altijd te melden. Bij iedere melding maken we een klachtendossier op en bespreken we het met alle betrokkenen. Patiënten, mantelzorgers, zorgpartners … het is erg belangrijk dat ze hun ervaringen met ons delen. Alle klachten houden we anoniem bij in een jaarrapport. Met de aandachtspunten uit opmerkingen, klachten en bevragingen gaan we aan de slag. Zo kunnen we gelijkaardige situaties in de toekomst vermijden en maken we onze zorg kwalitatiever en veiliger.
Voorbeeld van een klacht
Hoe meld je een klacht?
Iedereen heeft het recht om een klacht in te dienen. Dat kan steeds aan je verpleeg- of zorgkundige. Ligt dat wat moeilijk? Neem dan contact op met een afdelingsverantwoordelijke of de administratieve dienst van je regio. Schakel je liever een onafhankelijke bemiddelaar in? Contacteer dan onze ombudsdienst.
Contactgegevens ombudsdiensten Wit-Gele Kruis
- Antwerpen: 014-24 24 41 - ombudsdienst@wgkantwerpen.be
- Limburg: 089-30 07 97 - ombudsdienst@limburg.wgk.be
- Oost-Vlaanderen: 09-265 66 65 - ombudsdienst@wgkovl.be
- Vlaams-Brabant: 016-66 00 84 - ombudsdienst@wgkvlb.be
- West-Vlaanderen: 050-44 06 28 - ombudsdienst@wgkwvl.be